۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

منصف باشيم . نه متعصب !

 يه نفر( كه ميگفتن هنرمنده ) يه سوتي داده  ، يه ا.ني   رو بغل كرده  ماچ كرده  بعدشم گفته دوسِت دارم .
حالا ملت ريختن سرش كه توخ.ايه مالي، تو  بي غيرتي، تو فلاني و بهماني.
من كه از اولشم از صداي اين آقا خوشم نميومد. به نظرم كاراش كپي آبكي  بود از اساتيد روز، اما ميگم شايد اين بابا دلش ميخواست يه ميمونو بغل كنه ، خوب بره بكنه .مگه همون  ا.ن نگفت كه : خورد كه خورد بگذاريد بخورد تا دردش بيايد!! خب.بوسيد كه بوسيد. به خودش و بي ليـاقـتياش و تفكراتش مربوطه.
شايد توي شرايط  ترس ، اجبار،  ازخود بيخودي و.... قرار گرفته بوده .يا شرايطي كه ما  ( خدا را شكر ) توش قرار نگرفتيم.
حرفم اينه:  ما كه ميگيم دموكراسي! دموكراسي! چرا همش نشستيم انگشت به فلان جاي آدما ميكنيم؟
 
تا اين عينك ِ سياه يا سفيد ديدن  رو از خودمون دور نكنيم ،  
تا از آدما بت نسازيم و با يه تلنگر اون بت را به زمين بزنيم كه ديگه نتونه از جاش پا شه،
تا به همديگه حق آزادي عمل نديم در هر رابطه اي،
تا وقتيكه متوجه نشيم كه ما  فقط اجازه ي نقـد كارهاي آدما  رو داريم  نه قضاوت كردن ِ خودِ آدما رو ،
تا وقتي متعصب  باشيم،
 اين دموكراسي در حد همين كلمه ي  هشت حرفي  باقي ميمونه .
عرض ديگه اي نيست جز: لطفا توي كامنتا رعايت ادب رو بكنيد. اينجا زن و بچه مردم رد ميشن!

فقط همين !!

۱۱ نظر:

گلچهره گفت...

اتفاقن امروز داشتم به همین موضوع فکر می کردم که دوست داشتم توی وبلاگم راجع بهش حرف بزنم .اینکه باید به هر کسی اجازه بدیم هر موضعی که دوست داره اتخاذ کنه درسته اما دل یه ملت از رفتار حکومت جریحه داره برای همین حتی خود من که بر خلاف تو فکر می کنم اون آدم یکی از بهترین تصنیف خوانهای ایرانیه و بخش مهمی از زندگی من با صدای اون آروم گرفته الان از همون ادم دلگیر میشم می گم چرا اینکارو کرد که من احساس کنم صدایی رو دوست دارم که از الان به بعد تزویر و ریا قاطیه صداش شده.

ققنوس گفت...

فكر مي كنم هر كسي ممكنه تو شرايط عمل انجام شده قرار بگيره. اين درك اطرافيانه كه مشخص مي كنه تا چه حد اين عمل اختياري ، اجباري و يا حتي اتفاقي بوده.
متاسفانه اين درك توي كشور ما (بين مسئولين) اصلا وجود نداره.

ماهی تنگ بلور گفت...

نه عزیزم بحث تعصب نیست؟این مردک واسه مردم میخونه واسه ننه اش که نمیخونه اگه نه همون تو حموم میخوند،الان که داره واسه منی میخونه که کاستشو میخرم باید بهم احترام بذار باید درد من براش درد باشه،چطور واسه روزای خوشی من میخوند باید واسه روزای سختمم بخونه،مردیکه هنرشو به گوه کشیده که زن و بچه خرج دارن!!اگه گرسنه موندی و خودتو به..ندادی شرطه....جو گیر شده شگ گیر شده گوه گیر شده هر خری که شده خاک تو سرش که یه جو غیرت تو وجودش نیست

O2 گفت...

آخه عزیز دل برادر موضوع اینه که اگه دلش خواست یه میمون رو بغل کنه میرفت باغ وحش 30- 40 تا رو بغل میکرد به جای یکی . از این همه چرا اون آخه ؟

خانم هويج گفت...

نميدونم يادت مياد يه موقعي چند وقت پيش نيستاني يه كاريكاتور از ميرحسين كشيده بود كه داره بيانيه مينويسه و همه كلي بد و بيراه بارش كردن؟ من اون روز ديدم كه حتي روشنفكرا و تحصيل كرده هاي ما ديكتاتورن و نميتونن يه نظر يه كم منتقدانه رو تحمل كنن. من اين چند وقته خيلي سعي كردم دست كم به دور و بري هام بفهمونم همه حق اين رو دارن كه نظرشون رو بدن و شما حق ندارين به خاطر نظر و سليقه شون اونا رو تحقير كنيد

پارسا گفت...

ببین بحث این نیست که بخوایم آزادی کسی رو ازش بگیریم. تفنگ که نگرفتیم رو جمجمش؛ اون بغل کرد و بوسید و ما هم به این حرکت اعتراض کردیم؛ اعتراض تند حالا! خوب این هم از لوازم دموکراسیه دیگه عزیز جون!

پارسا گفت...

همین در مورد حرکت نیک آهنگ (نه نیستانی که هویج خانم گفته)هم صدق میکنه. نباید گفت دموکراسی یعنی اینکه هرکاری خواستیم بکنیم و کسی هم حق نداشته باشه در چارچوب دموکراسی بهمون اعتراض کنه!

پارسا گفت...

همین در مورد حرکت نیک آهنگ (نه نیستانی که هویج خانم گفته)هم صدق میکنه. نباید گفت دموکراسی یعنی اینکه هرکاری خواستیم بکنیم و کسی هم حق نداشته باشه در چارچوب دموکراسی بهمون اعتراض کنه!

طاها گفت...

اتفاقا منم خیلی دوست دارم ا.ن رو ببینم
بالاخره اونم یه موجودیه که یه عده ساختن ولی کنترلش از دستشون خارج شده و می ترسن اگه نزدیکش بشن اونارو هم گاز بگیره
بالاخره دیدنش بهتر از ندیدنشه

خانم هويج گفت...

فدات شم خانم. شما صاحب اختياري. اما من به خاطر سن كمم لازمه اجازه بگيرم كه شرط ادب و احترامه. در ضمن لينكتون كردم

Unknown گفت...

چند وقت پیش فهمیدم این آقا که اتفاقا من بعضی کاراشو دوست داشتم و باهاشون خاطره داشتم (مثل تراکی که تو فیلم لیلا ازش پخش میشه ) حسابی معتاده و همون روزا بود که تو دلم روش خط کشیدم. اصلا این روزا همش داغون بودم که چرا هنرمندها اینطوری شدن. چرا دیگه ارج و ارزشی واسه خودشون قائل نیستن. حالا تو میگی متعصب نباشیم. فکر نمی کنی توقع زیادیه واسه یه ایرانی مث من که همش انگشت بهش فرو کردن و تو همه چی متهم شمردنش. پس من کجا دق و دلی ام و خالی کنم؟