۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

سوژه نامه !!

در جايي خواندم : ما زمينيان ، گناهكاران  كراتِ ديگريم. كه به جهنم زمين آمده ايم.!
مادر بزرگ  مرحومم ميگفت: بهشت وجهنم همين دنياست. از هر دست كه بدي از همون دست  پس ميگيري.در همين رابطه دوستي ميگفت:" خوب كه نگاه كنيم بهشت وجهنم روي زمين مشخص است.خاور ميانه و مناطقي از آفريقا  نقاط  سياه روي زمينند: فقر، جهل، تعصب  سه عامل اساسي  بدبختيهاي ادمي  به وضوح  نمايان است. كه بدنبالش همه ي فلاكت هاي نوع بشري را همراه ميآورد.  جهان سومي ها  قرنهاست كه مي كوشند اندكي سرنوشت خود را تغيير دهند اما اين عوامل بنياني اجازه چنين تغييري را نميدهد "
حالا كه چنديست اخبار سيل خانمانسوز پاكستان را ميشنوم به اين فكر ميكنم كه  در كنار طالبان و نا امني ها و خونريزيها و  ويراني هاي پاكستان  همين سيل كم بود تا بدبختيهاي مردمش كامل شود. هرچند ازين قسم  بلاهاي طبيعي  در همه جاي  زمين به نسبت پيش ميايد اما نگاهي كه  به زلزله هاي اخير كشور خودمان، به هائي تي ، به پاكستان و... ميكنم ، بيشتر اين فرضيه را در ذهن من به  قضيه اي متين و عادلانه  نزديك ميكند كه"  ما زمينيان ، گناهكاران  كراتِ ديگريم. كه به جهنم زمين آمده ايم.!"  جهنمي با طبقاتي مشخص و  با درجاتي متفاوت از امنيت و آرامش و سلامتي و عشق.
صد البته ،سوژه ي نگارنده براين عقيده نيست كه   اروپا و امريكا و استراليا نقاط  بهشتي روي زمين است اما اگر جمله اول متن را صحيح فرض كنيم ،  به احتمال قريب به يقين  رده هاي بالاي جهنم  كه مي توانند باشند ميگوييد نه؟!  حداقل  به  لبخند ِ ناخودآگاهي كه برچهره ساكنانشان جاريست نگاهي بيندازيد.حتما  يك چيزهايي دستتان مي آيد!. بعد به اين نتيجه ميرسم كه بي شك  من در زندگي قبلي خويش ،  يك قاتل زنجيره اي بودم  كه بعد از تكه تكه كردن  اسيرانش، انها را ميخورده !!. باور كنيد!! اگر نه  پس چرا اينطوري  و با اين وضع مجازات شده ام ؟ كه انسانهاي غمگين و نااميد و نآرام و مضطربي اطرافم باشند (حداقل  دايره اي به شعاع 1500 كيلومتر ) كه احيانا اگر روزي غمي نبود تا به آن بينديشم ، نيم نگاهي به اطرافم همه شادي هاي نيامده را به خود به گا ببرد؟ شايد شما هم كه داريد ميخوانيد و به من فحش ِ ناموسي  ميدهيد  قاتل ِ دختركان كوچكي در پستوهاي تاريك زيرزميني  بوده باشيد!! قبول نداريد.؟!
حداقل يك دزد نامرد كه به  خانه پيرزنان ناتوان ومال اندوزميزدوبا چارقد گلدار خودشان خفه اشان ميكرده كه ميتوانسته ايد باشيد. چطور ؟! آنهم نه؟!
پس بفرماييد اينجا ، روي زمين ، در كنار ِ مشتي گناهكار ِ ريز و درشت  چه   ميكنيد؟

فقفط همين!!

۱۰ نظر:

ققنوس گفت...

اگر اين حرفا رو به يه آخوند بگي مي گه: كفر نگو دختر. قبل از تولدت خدا ازت پرسيد مي خواي وارد اين دنيا بشي يا نه؟ گفتي آره.
اينه جوابشون. ما همه به جبر و زور اينجاييم سوژه جان.

آمیز میتی گفت...

هر جایی من هستم بهشته میخواد ایران باشه میخواد خود جهنم باشه مهم اینه که بهش ایمان دارم .....

شگفت انگیز گفت...

سلام به قول ققنوس کافر شدید ها :d ... بعد 2 ماه و 7 روز بروزم ... خوشحال میشم سربزنید.

شگفت انگیز گفت...

سلام به قول ققنوس کافر شدید ها :d ... بعد 2 ماه و 7 روز بروزم ... خوشحال میشم سربزنید.

Behdad گفت...

راستش و بخوای من گمان می کنم...اصلن آدم نبودم...!

ماهی تنگ بلور گفت...

هه هه،من احتمالا خفاش شب بودم،نمیدونم اینجا کجاس و ما از کجا اومدیم ولی هر چی که هست میدونم خوب اینجا رو به گوه کشیدیم در نهایت شرمندگی البته

خانم هويج گفت...

منم هميشه معتقد بودم جهنم و بهشت روي همين زمينه و يه عده همين جا توي بهشتن و يه عده توي جهنم. البته تعبير من يه كم از شما متفاوته. بهشت و جهنمي كه من ميگم توي دل ادمهاست. اوني كه حسوده خودش تو دلش داره ميسوزه. اوني كه دروغ ميگه تا مدتها بايد دروغش رو رفع و رجوع كنه و اين استرس همون عذاب جهنميه كه توي دلشه. و بجاش اوني كه ارومه و دلش محكمه توي بهشته حالا حتي اگه توي جهان سوم باشه يا يه زني باشه وسط طالبان

شبلی گفت...

معلوم نیست که ضرب المثلها و گفتارهای رایج تا چه اندازه قابلیت تعمیم به فلسفه آفرینش رو داشته باشه سوژه جان.

خانم هويج گفت...

عزيزم اجازه ميدي لينكت كنم؟

سوژه. گفت...

@ خانم هويج: عزيزم خوشحال هم ميشم. !
با اجازه منم لينكت ميكنم.